Dry Aviation Couplings
done Persoonlijk deskundig advies
done 25 jaar ervaring
done Snelle levertijden
done Scherpe prijzen
menu
done Persoonlijk deskundig advies
done 25 jaar ervaring
done Snelle levertijden
done Scherpe prijzen

Dry Aviation Couplings

Dry Aviation Couplings

DAC-koppelingen 

Droge luchtvaartkoppelingen

De droge luchtvaartkoppelingen zijn ontworpen voor gebruik in tanksystemen in de luchtvaart en militaire toepassingen met een maximale werkdruk van 10 bar (150 psi). Het bedrijfstemperatuurbereik ligt tussen -38 °C (-36 °F) en +60 °C (+140 °F). Let op: in koude omgevingen worden speciale afdichtingen voor lage temperaturen gebruikt. Deze koppeling is niet geconfigureerd voor tanken onder de vleugels.

Alle units kunnen ook worden gebruikt als tankvoertuigen voor bodembelading of als primaire tankpunten. Alle units zijn vervaardigd volgens de internationale standaard: 2½" bajonetaansluiting, slangaansluiting, volgens: ISO 45 / MS24484 / NATO STANAG 3105 / British Aerospace Specification 2C14.

De koppelingen bestaan ​​uit een zeer sterke aluminium behuizing, een koppelring van brons en een bajonetflens en interne onderdelen van roestvrij staal en aluminium.

Alle natte onderdelen zijn van aluminium en roestvrij staal.

Verenigbaarheid

ISO 45, MS24484, NATO STANAG 3105, British Aerospace Specificatie 2C14

Werking

De DA-koppelingen zijn voorzien van een bajonetaansluiting en zijn voorzien van flens of schroefdraad, afhankelijk van de installatievereisten. Elke tankeenheid is voorzien van een "fail-safe" veerbelaste klepzitting op een conische zitting. De klep wordt aangestuurd door het koppelen en ontkoppelen van de slangeenheid.

Waarom de Mann-Tek Dry Aviation Coupling gebruiken?

  • Lekvrije bediening van slangen en laadarmen voor het laden en lossen van tankwagens, tankwagons en tankcontainers. 
  • Minimalisering van morsen en productverlies houdt de omgeving vrij van gevaarlijke dampen en vloeistoffen.
  • "Gebruiksvriendelijk" - ontwerp bespaart tijd.
  • Betrouwbaarheid en eenvoudig onderhoud besparen uw investering.
  • ISO 45 2½" is compatibel met bestaande luchtvaartkoppelingen volgens STANAG 3105.
  • Goedkeuringen volgens de Europese richtlijnen PED en ATEX en de internationale eisen ADR.

Selectiviteit

Selectieve units zijn voorzien van instelringen. Deze zijn voorzien van sleuven die passen bij de corresponderende pennen op de selectieve huls van de slangunit.

Bij het hermonteren van dergelijke units moet u er zorgvuldig op letten dat de ring weer in de oorspronkelijke positie komt.

 

Hoe het werkt

 

Drukvalcurve

 

Drukvalmeting

Illustratie Drukvalmeting

Volgens NATO STANAG 3756, Bijlage E

 

Drukvereffeningsklep in tankunit en tankunit

Drukvereffeningsklep in ISO 45 tankunit en STANAG 3756 tankunit

Dit systeem voert de ingesloten vloeistofdruk af naar de slangkoppeling zonder morsen, voor een eenvoudige aansluiting.

Overdrukventiel
(ontlastventiel, afblaasventiel)


Onder thermische invloed wordt de vloeistof opgewarmd en loopt de druk extreem op. Om de apparatuur tegen overmatige druk te beschermen, opent het overdrukventiel bij een vooraf bepaalde druk, bij een acceptabele en risicoloze grenswaarde.


Andere toepassingen met hetzelfde effect zijn adapterstukkentussen verschillende DDC's, slangleidingen met DA-koppelingen aan beide zijden, bijvoorbeeld voor militaire toepassingen (logistieke toevoerleidingen).

 

Voordelen - Alle natte onderdelen van aluminium en roestvrij staal

Geen gele delen (messing en brons) die in contact komen met de brandstof.

 

Slangenset met binnendraad - Standaard handgreep

Threads: 
BSP = ISO 228
NPT = B1.20.1

 

Connection

Length

Head width

Weight

Code No

2½" BSP

64 mm/6.46 inch

85 mm / 3.35 inch

3.4 kg / 7.5 lbs

F312B1101B

3"     BSP

164 mm/6.46 inch

100 mm / 3.94 inch

3.5 kg / 7.7 lbs

F314B1101B

2½" NPT

172 mm/6.77 inch

85 mm / 3.35 inch

3.4 kg / 7.5 lbs

F313B1101

3"     NPT

174 mm/6.85 inch

100 mm / 3.94 inch

3.5 kg / 7.7 lbs

F315B1101

 

Slangeenheid, geflensde inlaat

Wij maken speciale uitvoeringen.
Andere materialen, aansluitingen en afdichtingen op aanvraag.

Flange1)

Material

Seal O-ring

Code No

 

undrilled Ø210 mm

 

 

F320B1101

 

DN 65 PN 10/16 Type A

 

 

F333B1101

 

DN 80 PN 10/16 Type A

 

Standard

F336B1101

 

2½" ASA 150 psi

F359B1101

 

Al

FPM/KFM

(Viton®)

 

3" ASA 150 psi

F361B1101

 

TW1 (DN80)

 

Other on

F365B1101

 

 

request

 

TW3 (DN100)

F366B1101

 

3" TTMA

 

 

F367B1101

 

4" TTMA

 

 

F368B1101

 

1) Flenzen volgens EN 1092, ANSI 5 en DIN 28459.

 

Slangeenheidoptie - Lange handgreep

Slangeenheidoptie - Halflange handgreep

Slangeenheidoptie - Depothandgreep

 

Filterzeef - Productinformatie

De filterzeef is ontworpen voor montage op de DA-koppeling volgens de ISO45-norm. Het geïntegreerde kijkglas maakt het eenvoudig om te controleren wanneer het filter gereinigd moet worden. Eenvoudig onderhoud wordt gegarandeerd door een nieuwe bajonetsluiting.

De filterzeven zijn verkrijgbaar met 2½" BSP/NPT- en 3" BSP/NPT-aansluitingen.

Visuele stromingsindicator met buitendraad (BSP) wordt in een ISO 45 slangunit/koppeling met binnendraad geschroefd.

Er zijn 3 verschillende filtertypen: 45 mesh, 60 mesh en 100 mesh. Vervang bij bestelling XX door -45 voor 45 mesh, -60 voor 60 mesh en -10 voor 100 mesh.

Standaard aansluitingen:

Size

End connection (female)

HU connection (male)

U1280S1101-XX

2½" BSP

2½" BSP

U1281S1101-XX

2½" BSP

2½" NPT

U1380S1101-XX

2½" NPT

2½" BSP

U1381S1101-XX

2½" NPT

2½" NPT

U1482S1101-XX

3" BSP

3" BSP

U1483S1101-XX

3" BSP

3" NPT

U1582S1101-XX U1583S1101-XX

3" NPT

3" NPT

3" BSP

3" NPT

Andere combinaties of aansluitingen op aanvraag.

 

Filterzeef - Explosietekening

 

ISO 45 met aardverbinding

Elektrostatische ladingen kunnen onder verschillende omstandigheden ontstaan. Ontbranding van brandbare dampen is mogelijk door ontlading van statische elektriciteit.

Elektrisch geleidende slangen en antistatische additieven verminderen het risico, maar zijn mogelijk niet voldoende. Vervolgens moeten het vliegtuig, het tankvoertuig en alle accessoires, inclusief slangmondstukken, filters en andere apparatuur waar de brandstof doorheen stroomt, elektrisch verbonden zijn.

Zulke verbindingen moeten altijd worden bevestigd aan geschikte aardingsverbindingen, zodat een geleidend pad ontstaat om het potentiaal te egaliseren.

Het verwijderen van de aardingsverbinding moet altijd als laatste worden uitgevoerd.

Aardingskabelset met massieve messing klem en dikke mantel. Kabel met kunststof coating.

 

Tankunit met binnendraad

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Connection

Mate- rial

Weight

Code No

2½" BSP

 

 

AL

2.3 kg / 5.1 lbs

G312A1401B

3"    BSP

2.3 kg / 5.1 lbs

G314A1401B

2½" NPT

2.3 kg / 5.1 lbs

G313A1401B

3"    NPT

2.3 kg / 5.1 lbs

G315A1401B

2½" BSP

 

 

SS

-

G312A4401B

3"    BSP

-

G314A4401B

2½" NPT

-

G313A4401B

3"    NPT

-

G315A4401B

 

Working pressure: test pressure:
10 bar / 150 psi  15 bar / 225 psi

 

Threads:  
BSP = ISO 228, NPT = B1.20.1 

 

Tankunit met buitendraad

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Connection

Mate- rial

Weight

Code No

1½" BSP

 

 

AL

2.1 kg / 4.6 lbs

G375A1401B

2"    BSP

2.2 kg / 4.8 lbs

G378A1401B

2½" BSP

2.2 kg / 4.8 lbs

G380A1401B

3"    BSP

2.3 kg / 5.1 lbs

G382A1401B

1½" BSP

 

 

SS

-

G375A4401B

2"    BSP

-

G378A4401B

2½" BSP

-

G380A4401B

3"    BSP

-

G382A4401B

 

Working pressure:  Test pressure: 
10 bar / 150 psi 15 bar / 225 psi

 

Threads:   
BSP = ISO 228,  NPT = B1.20.1 

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, 2½" ASA 150 psi

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

2½" ASA 150 psi

AL

2.7 kg / 6.0 lbs

G359D1401

2½" ASA 150 psi

SS

-

G359B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, 3" ASA 150 psi

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

3" ASA 150 psi

AL

2.9 kg / 6.4 lbs

G361D1401

3" ASA 150 psi

SS

-

G361B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, DIN DN 65 PN 10/16

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

DN 65 PN 10/16

AL

2.8 kg 6.2 lbs

G333D1401

DN 65 PN 10/16

SS

-

G333B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, DIN DN 80 PN 10/16

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

DN 80 PN 10/16

AL

3.0 kg / 6.6 lbs

G336D1401

DN 80 PN 10/16

SS

-

G336B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, TW1 (DIN 28459)

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

TW1 (DIN 28459)

AL

2.5 kg / 5.5 lbs

G365D1401

TW1 (DIN 28459)

SS

-

G365B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, TW3 (DIN 28459)

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

TW3 (DIN 28459)

AL

2.9 kg / 6.4 lbs

G366D1401

TW3 (DIN 28459)

SS

-

G366B4401

 

Tankunit (grondunit) met standaardflens, 3" TTMA

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

3" TTMA

AL

2.4 kg / 5.3 lbs

G367D1401

3" TTMA

SS

-

G367B4401

 

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

4" TTMA

AL

2.6 kg / 5.7 lbs

G368D1401

4" TTMA

SS

-

G368B4401

 

Tankunit (grondunit) breedte vierkante flens 120 mm

Behuizingsmateriaal: aluminium en roestvrij staal.

Flange

Material (Body)

Weight

Code No

Square flange, 120 mm / 4.72 inch

AL

2.7 kg / 6.0 lbs

G3107D1401

Square flange, 120 mm / 4.72 inch

SS

-

G3107B4401

 

Afvoeraansluiting

Optie Afvoeraansluiting

Gebruik Mann-Tek ISO45 met afvoeraansluiting voor eenvoudig aftappen en bemonsteren van uw systeem.

Verkrijgbaar in alle tankunits met flens

Afvoeraansluiting: 3/8" (standaard schroefdraad)

Andere schroefdraad op aanvraag.

Bestellen: Code nr. + D-G3-11-C1

 

Stofplug en dop

Code nr:

Material:

Weight:

K300A1101

Aluminium

0,5 kg / 1.10 lbs

K300A2201

Composite1)

0.2 kg / 0,44 lbs

Om te voorkomen dat er vuil of water binnendringt, moet u een stofkap gebruiken.

Stofkap (voor tankeenheid)

 

Code nr:

Material:

Weight:

I300A1101

Aluminium

0,4 kg / 0.88 lbs

I300A2201

Composite1)

0.2 kg / 0.44 lbs

Om te voorkomen dat er vuil of water binnendringt, moet u een stofkap gebruiken.

Stofplug (voor HoseUnit)

 

Technische gegevens

Maat ISO45 DA-koppeling: 2½" (DN 65)

Materialen: aluminium

Afdichtingen: FPM (Viton*) of NBR (nitril), lagetemperatuur-NBR, FQM (fluorosilicium)

*) Viton is een geregistreerd handelsmerk van DuPont

Laagste bedrijfstemperatuur:

With seals material: Lowest temperature:
FPM (standard Viton)  -20º C / -4º F
NBR

-25º C / -13º F

Low temperature NBR

-40º C / -40º F

FQM (Flourosilicon) 

-55º C / -67º F

Deze materialen moeten individueel worden uitgeprobeerd en zijn vrijblijvend. Controleer altijd de chemische compatibiliteitstabel voor gebruik.

Maximale werkdruk: 10 bar (150 psi)

Testdruk: 15 bar (225 psi)

Min. barstdruk: 50 bar (750 psi)

Veiligheidsfactor: 5:1

Eindaansluitingen: BSP- en NPT-schroefdraad, DIN- en ASA-flenzen. Andere aansluitingen op aanvraag.

 

Militair

2½" ISO45 slangeenheid naar tankeenheid 3" (119 mm)1) STANAG 3756

3" (119 mm)1) Tankeenheid STANAG 3756 tot 2½" (105 mm)1) Slangeenheid

 

De ISO45-koppeling, in groene kleur, wordt ook gebruikt voor militaire doeleinden met verschillende adaptersystemen.

 

Aansluitadapter:
• 2½" ISO45 naar 3" (119 mm)1) Tankunit STANAG 3756.
• 2½" ISO45 naar 3" (119 mm)1) TW EN14420-5
• 3" (119 mm)1) Slangunit / Tankunit STANAG 3756
naar 3" (119 mm)1) TW EN14420-5 Slangunit / Tankunit
• 3" (119 mm)1) Tankunit STANAG 3756
naar 2½" (105 mm)1) Slangunit

 

De ISO45-tankunit is ook leverbaar met een drukvereffeningsventiel en een overdrukventiel.

1) Aansluiting 119 mm = 4,68 inch en 105 mm = 4,13 inch

Voorbeelden van militaire RAL-kleuren

Andere kleuren op aanvraag

We kunnen niet garanderen dat bovenstaande kleuren correct worden weergegeven vanwege de afdrukkwaliteit

 

Flensmeting - 1/2

Ø D = Diameter
Ø k = Middelste diameter
en = Aantal gaten
Ø d = Gatdiameter

 

EN 1092-1

DN

PN 10

PN 16

PN 25

PN 40

ØD

Øk

n

Ød

ØD

Øk

n

Ød

ØD

Øk

n

Ød

ØD

Øk

n

Ød

20

mm     105

75

4

14

105

75

4

14

105

75

4

14

105

75

4

14

inch  4.13

2.95

0.55

4.13

2.95

0.55

4.13

2.95

0.55

4.13

2.95

0.55

25

mm

115

85

4

14

115

85

4

14

115

85

4

14

115

85

4

14

inch

4.53

3.35

0.55

4.53

3.35

0.55

4.53

3.35

0.55

4.53

3.35

0.55

32

mm

140

100

4

18

140

100

4

18

140

100

4

18

140

100

4

18

inch

5.51

3.94

0.71

5.51

3.94

0.71

5.51

3.94

0.71

5.51

3.94

0.71

40

mm

150

110

4

18

150

110

4

18

150

110

4

18

150

110

4

18

inch

5.91

4.33

0.71

5.91

4.33

0.71

5.91

4.33

0.71

5.91

4.33

0.71

50

mm

165

125

4

18

165

125

4

18

165

125

4

18

165

125

4

18

inch

6.50

4.92

0.71

6.50

4.92

0.71

6.50

4.92

0.71

6.50

4.92

0.71

65

mm

185

145

4

18

185

145

4

18

185

145

8

18

185

145

8

18

inch

7.28

5.71

0.71

7.28

5.71

0.71

7.28

5.71

0.71

7.28

5.71

0.71

80

mm

200

160

8

18

200

160

8

18

200

160

8

18

200

160

8

18

inch

7.87

6.30

0.71

7.87

6.30

0.71

7.87

6.30

0.71

7.87

6.30

0.71

100

mm

220

180

8

18

220

180

8

18

235

190

8

22

235

190

8

22

inch

8.66

7.09

0.71

8.66

7.09

0.71

9.25

7.48

0.87

9.25

7.48

0.87

125

mm

250

210

8

18

250

210

8

18

270

220

8

26

270

220

8

26

inch

9.84

8.27

0.71

9.84

8.27

0.71

10.63

8.66

1.02

10.63

8.66

1.02

150

mm

285

240

8

22

285

240

8

22

300

250

8

26

300

250

8

26

inch

11.22

9.45

0.87

11.22

9.45

0.87

11.81

9.84

1.02

11.81

9.84

1.02

200

mm

340

295

8

22

340

295

12

22

360

310

12

26

375

320

12

30

inch

13.39

11.61

0.87

13.39

11.61

0.87

14.17

12.20

1.02

14.76

12.60

1.18

250

mm

395

355

12

22

405

355

12

26

425

370

12

30

450

385

12

33

inch

15.55

13.98

0.87

15.94

13.98

1.02

16.73

14.57

1.18

17.72

15.16

1.30

300

mm

445

400

12

22

460

410

12

26

485

430

16

30

515

450

16

33

inch

17.52

15.75

0.87

18.11

16.14

1.02

19.09

16.93

1.18

20.28

17.65

1.30

 

Flensvertaling EN 1092 ------- DIN

EN 1092-1

EN 1092-1 PN 6

DIN.

DIN 2631

EN 1092-1 PN 10

DIN 2632

EN 1092-1 PN 16

DIN 2633

EN 1092-1 PN 25

DIN 2634

EN 1092-1 PN 40

DIN 2635

EN 1092-1 Type B Raised Face

DIN 2526 Form C

EN 1092-1 Type C Tongue

DIN 2512 Form F

EN 1092-1 Type D Groove

DIN 2512 Form N

EN 1092-1 Type E Spigot

DIN 2513 Form V

EN 1092-1 Type F Recess

DIN 2513 Form R

 

 

Flensmeting - 2/2

Ø D = Diameter
Ø k = Middelste diameter
en = Aantal gaten
Ø d = Gatdiameter

 

ANSI (ASA) B 16,5

INCH

150 psi

300 psi

ØD

Øk

n

Ød

ØD

Øk

n

Ød

3/4”

mm

98,4

69,8

4

15,9

117,5

82,5

4

19

inch

3 7/8

2 3/4

5/8

4 5/8

3 1/4

3/4

1”

mm

107,7

79,4

4

15,9

123,8

88,9

4

19

inch

4 1/4

3 1/8

5/8

4 7/8

3/4

1 1/4”

mm

117,5

88,9

4

15,9

133,3

98,4

4

19

inch

4 5/8

5/8

5 1/4

3 7/8

3/4

1 1/2”

mm

127

98,4

4

15,9

155,6

114,3

4

22,2

inch

5

3 7/8

5/8

6 1/8

7/8

2”

mm

152,4

120,6

4

19

165,1

127

8

19

inch

6

4 3/4

3/4

5

3/4

2 1/2”

mm

177,8

139,7

4

19

190,5

149,2

8

22,2

inch

7

3/4

5 7/8

7/8

3”

mm

190,5

152,4

4

19

209,5

168,3

8

22,2

inch

6

3/4

8 1/4

6 5/8

7/8

4”

mm

228,5

190,5

8

19

254

200

8

22,2

inch

9

3/4

10

7 7/8

7/8

5”

mm

254

215,9

8

22,2

279,4

234,9

8

22,2

inch

10

7/8

11

9 1/4

7/8

6”

mm

279,4

241,3

8

22,2

317,5

269,9

12

22,2

inch

11

7/8

12½

10 5/8

7/8

8”

mm

342,9

298,4

8

22,2

381

330,2

12

25,4

inch

13½

11 3/4

7/8

15

13

1

10”

mm

406,4

361,9

12

25,4

444,5

387,3

16

28,6

inch

16

141/4

1

17½

15 1/4

1 1/8

12”

mm

482,6

431,8

12

25,4

520,7

450,8

16

31,7

inch

19

17

1

20½

17 3/4

1 1/4

 

TW DIN 28459

 

DN

ØD

Øk

n

Ød

TW1

50

mm

154

130

8

11

inch

6.06

5.12

 

0.43

TW1

80

mm

154

130

8

11

inch

6.06

5.12

 

0.43

TW3

100

mm

174

150

8

14

inch

6.85

5.91

 

0.55

TW5

125

mm

204

176

8

14

inch

8.03

6.93

 

0.55

TW7

150

mm

240

210

12

14

inch

9.45

8.27

 

0.55

 

T.T.M.A

INCH

ØD

Øk

n

Ød

2”

mm

114,3

95,3

6

11,1

inch

4.50

3.75

0.44

3”

mm

142,9

123,8

8

11,1

inch

5.63

4.87

0.44

4”

mm

168,3

149,2

8

11,1

inch

6.63

5.87

0.44

5”

mm

196,9

177,8

12

11,1

inch

7.75

7.00

0.44

6”

mm

228,6

206,4

12

11,1

inch

9.00

8.13

0.44

8”

mm

276,2

257,2

16

11,1

inch

10.87

10.13

0.44

 

Flensverbinding

Montage-instructies

Zorg er bij de installatie van Mann-Tek-apparatuur op nieuwe leidingen, tanks, enz. voor dat het systeem vrij is van vuil dat via de koppeling kan worden overgedragen. Wanneer de slang of laadarm de primaire statische dissipatie of aardingsroute vormt, moet de elektrische continuïteit van de assemblage worden gecontroleerd om te garanderen dat aan de regelgeving wordt voldaan. Speciale aandacht moet worden besteed aan het balanceren van de laadarmen. Het gewicht van de koppeling plus de overbrengmedia moet in de specificatiefase in acht worden genomen. Het is gebruikelijk dat de balansinstellingen van de laadarm rekening houden met gewichtsvariaties als gevolg van verschillen in de volle/lege cyclus.

De laadarm moet worden ingesteld om te balanceren in de toestand waarin deze zich op het moment van aansluiting bevindt. Als de laadarm bijvoorbeeld leeg is op het moment van aansluiting, moet deze in de lege toestand worden gebalanceerd.

Het Mann-Tek-product kan direct in de productlijn worden geïnstalleerd en is klaar voor gebruik na het verwijderen van de transportbeveiliging. De installatie wordt als volgt aanbevolen:

a. Verwijder de verpakking en de flensbeveiliging
b. Controleer de koppeling op beschadigingen vóór de montage.
c. Om schade tijdens de montage te voorkomen, dient u een geschikte sleutel te gebruiken voor de betreffende bouten en moeren.
d. Zorg ervoor dat de productleiding leeg is en alle kleppen gesloten zijn
voordat u de koppeling op de leiding aansluit.
e. Draai eerst alle bouten vast en draai ze met de hand vast. Verhoog vervolgens het aanhaalmoment in 2 stappen tot de
aanbevolen waarde in de volgende tabel. Ga telkens te werk volgens de volgorde zoals aangegeven in g.
f. Aanhaalmoment1) voor bouten:

Metric

Size         8.8

M8

24 Nm

M10

50 Nm

M12

85 Nm

M16

210 Nm

M20

410 Nm

M22

550 Nm

M24

700 Nm

 

Inch

Size                   A193 B7

5/16 -18 UNC

16 lbf-ft

3/8 -16 UNC

29 lbf-ft

1/2 -13 UNC

70 lbf-ft

5/8 -11 UNC

139 lbf-ft

3/4 -10 UNC

243 lbf-ft

7/8 -9 UNC

389 lbf-ft

1 -8 UNC

582 lbf-ft

 

g. Boutaandraaivolgorde

 

4-boutspatroon                                                                           8-boutspatroon                                                                           12-boutspatroon

                                                                                                                               

De ingebruikname mag alleen plaatsvinden nadat het Mann-Tek product volgens de instructies is gemonteerd en de nodige functie- en lektesten door de erkende instanties zijn uitgevoerd.

1) De aanbevolen draaimomenten zijn gebaseerd op een schroefdraadwrijvingscoëfficiënt μ=0,14 en een standaard vlakke afdichting
volgens EN 1514-1

Over NPT- en BSP-schroefdraden

NPT

Het afdichten van NPT-schroefdraad kan een frustrerende ervaring zijn als bepaalde technieken niet worden gevolgd. De volgende tips helpen veelvoorkomende problemen bij het afdichten van schroefdraad te verhelpen:

1. Gebruik altijd een soort afdichtmiddel (tape of pasta) en breng de afdichting alleen aan op de buitendraad. Laat bij gebruik van een hydraulische afdichting voldoende uitharden voordat het systeem onder druk wordt gezet.

2. Wikkel bij gebruik van tapeafdichting de schroefdraad met de klok mee, beginnend bij de eerste schroefdraad en werk, naarmate de lagen worden aangebracht, naar de imperfecte (verdwenen) schroefdraad toe. Als het systeem waarop de verbinding wordt gemaakt geen vreemde voorwerpen verdraagt ​​(bijv. luchtsystemen), laat dan de eerste schroefdraad vrij en breng de tapeafdichting aan zoals hierboven beschreven.

3. Breng bij gebruik van pastaafdichting de afdichting met een kwast aan op de schroefdraad en werk de afdichting met de kwast in de schroefdraad. Breng voldoende afdichting aan om alle schroefdraad rondom te vullen.

4. Gebruik bij het verbinden van een roestvrijstalen onderdeel met een ander roestvrijstalen onderdeel dat in de toekomst gedemonteerd moet worden, een schroefdraadafdichtingsmiddel dat speciaal is ontworpen voor roestvrij staal. Dit roestvrijstalen schroefdraadafdichtingsmiddel is ook nuttig bij het verbinden van aluminium met aluminium dat in de toekomst weer losgekoppeld moet worden. Deze twee materialen slijten gemakkelijk en zonder het juiste afdichtingsmiddel kan demontage vrijwel onmogelijk zijn.

5. Bij het verbinden van onderdelen van verschillende metalen (d.w.z. staal en aluminium) voldoet standaard tape of pasta als afdichtingsmiddel.

6. Voor maten van 2" en kleiner voldoet tape of pasta. Bij gebruik van schroefdraadtape zijn vier wikkelingen (die alle benodigde schroefdraad bedekken) meestal voldoende.

7. Voor maten van 2½" en groter wordt schroefdraadpasta aanbevolen. Bij gebruik van schroefdraadtape zijn acht wikkelingen (die alle benodigde schroefdraad bedekken) meestal voldoende. Breng indien nodig meer wikkelingen aan.

8. Bij hardnekkige afdichting van schroefdraad, breng een normale laag schroefdraadpasta aan, gevolgd door een normale laag schroefdraadtape.

9. Bij extreem hardnekkige hechtingen, breng een normale laag draadpasta aan, gevolgd door een enkele laag gaasverband en vervolgens
een normale laag draadtape.

Let op!

Na deze procedure is de verbinding permanent. Extreme maatregelen zijn nodig om deze componenten los te koppelen.

Alle andere maatregelen om de schroefdraad af te dichten, moeten worden onderzocht voordat u deze techniek toepast.

10. Te strak aandraaien van de schroefdraad kan net zo schadelijk zijn als te strak aandraaien. Draai voor maten 2" en kleiner de componenten handvast aan en
draai ze met een sleutel 3 volledige slagen vast. Draai voor maten 2½" en groter de componenten handvast aan en draai ze met een sleutel 2 volledige slagen vast.

BSP 

De schroefdraad loopt parallel met een vlak afdichtingsvlak. Dit maakt het mogelijk om de volledige schroefdraadlengte te benutten bij aangeschroefde onderdelen. De grootst mogelijke krachtoverbrenging is gegarandeerd bij een korte lengte. De schroefdraadafdichting achter de ontlastingsgroef van de schroefdraad kan er niet uitvallen.

Eenvoudig vastschroeven zorgt voor een veilige verbinding. Nadraaien tijdens bedrijf is op elk moment mogelijk. Vervanging van de afdichting en nieuwe
montage vereisen geen speciale kennis.

De Europese normeringen voor slangassemblages vereisen parallelle schroefdraad met vlakke afdichtingen vanwege de voordelen.

 

Vlakke afdichtingen voor draad - 1/2

weight

≈kg

Thread

BSP

Materials Application

Dimensions

≈ mm

Product No

D

d

s

0,001

BSP 1/2”

PTFE ( Teflon®) white , massive continuously hard, universally resistant

 

Teflon® is a registered

trademark of DuPont

20

13

2

On request

0,001

BSP 3/4”

26

19

2

1498-06

0,002

BSP 1”

33

24

2

1220-06

0,003

BSP 1 1/4”

42

34

2

1536-06

0,003

BSP 1 1/2”

48

39

2

1196-06

0,004

BSP 2”

60

49

2

1052-06

0,007

BSP 2 1/2”

76

63

2,5

1181-06

0,006

BSP 3”

88

77

3

1110-06

0,009

BSP 4”

114

100

3

1295-06

0,016

BSP 6”

164

150

3

1963-06

0,001

BSP 1/2”

Thermopac asbestos free, light hard. Especially for hot oils and hot

bitumen up to 250º C and for hot water and saturated steam up to 25 bar.

20

13

2

On request

0,001

BSP 3/4”

26

19

2

1498-25

0,002

BSP 1”

33

24

2

1220-25

0,002

BSP 1 1/4”

42

34

2

1536-25

0,003

BSP 1 1/2”

48

39

2

1196-25

0,004

BSP 2”

60

49

2

1052-25

0,005

BSP 2 1/2”

76

63

3

1181-25

0,009

BSP 3”

88

77

3

1110-25

0,013

BSP 4”

114

100

3

1295-25

0,016

BSP 6”

164

150

3

1963-25

0,001

BSP 1/2”

FPM/FKM (Viton®) soft for aromatic hydrocarbons and hot oils.

 

Viton® is a registered

trademark of DuPont

20

13

2

On request

0,001

BSP 3/4”

26

19

2

1498-01

0,002

BSP 1”

33

24

2

1220-01

0,002

BSP 1 1/4”

42

34

2

1536-01

0,003

BSP 1 1/2”

48

39

2

1196-01

0,004

BSP 2”

60

49

2

1052-01

0,006

BSP 2 1/2”

76

63

3

1181-01

0,008

BSP 3”

88

77

3

1110-01

0,014

BSP 4”

114

100

3

1295-01

0,016

BSP 6”

164

150

3

1963-01

Let op! Afdichtingen zijn niet inbegrepen bij het bestellen van flenzen. U dient deze apart te bestellen.

 

Vlakke afdichtingen voor draad - 2/2

Standaardmaten van PUR (VULKOLLAN® polyurethaanelastomeer), spuitgegoten. Kleur: blauw. Andere maten van PUR (VULKOLLAN® gegoten polyurethaan). Kleur: honingkleurig. Vulkollan® is een geregistreerd handelsmerk van Bayer.

Weight Appr.

≈ Kg

 

Suitable for

Dimensions

≈ mm

Product No

D

d

s

0,001

BSP 3/4”

26

19

2

1498-09

0,001

BSP 1”

33

24

2

1220-09

0,001

BSP 1 1/4” (DN 25 + DN 32)

42

34

2

1536-09

0,002

BSP 1 ½ ” (DN 32 + DN 38)

48

39

2

1196-09

0,003

BSP 1 3/4”

54

44

2,5

On request

0,003

BSP 2”

60

49

2

1052-09

0,005

BSP 2 ½ ”

76

63

2,5

1181-09

0,006

BSP 3”

88

77

3

1110-09

0,010

BSP 3½”

100

80

3

On request

0,009

BSP 4”

114

100

3

1295-09

0,012

BSP 5” ( No standard)

140

124

3

On request

0,016

BSP 6”

164

150

3

1963-09

 

ELAPAC flensafdichtingen FD, QFD

                                                            Dimensions ≈ mm

Flange Standard / Suitable for    D        d        Øk        Øh        s

DN 25 PN 10/16

108

78,5

91

4 x 6,5

2

-

DN 32 PN 10/16

140

43

100

4 x 18

2

-

DN 50 PN 6

140

61

110

4 x 15

2

-

DN 50 TW 1

154

50

130

8 x 12

2

-

DN 80 TW 1

154

90

130

8 x 12

2

-

DN 50 PN 10/16

165

61

125

4 x 18

2

-

DN 100 TW3

174

110

150

8 x 14

2

-

DN 65 PN 10/16

185

76

145

4 x 18

2

-

DN 80 PN 10/16

200

90

160

8 x 18

2

-

DN 125 TW5

204

135

176

8 x 14

2

-

DN 100 PN 10/16

220

115

180

8 x 18

2

-

DN 150 TW7

240

160

210

12 x 14

2

-

DN 125 PN 10/16

250

141

210

8 x 18

2

-

DN 150 PN 10/16

280

169

240

8 x 22

2

-

DN 200 PN 10

340

220

295

8 x 22

2

-

DN 200 PN 16

340

220

295

12 x 22

2

-

Product No -  op aanvraag

 

Uitleg van aanduidingen - 1/2

Eerste teken (letter): Geeft het type koppeling aan

A = API-adapter
AV = Tankunit (EN 13081)
B = Kogelkraan
C = Stofkap
CG = Stofkap LPG
D = Draaibaar
E = Tankunit met drukventielen
F = Slangunit (ISO 45)
G = Tankunit (ISO 45)
GS = Tankunit (ISO 45) met selectiviteit
H = Bemonsteringsontluchtings- en aftapunit
I = Stofplug ISO 45
K = Stofkap ISO 45
L = Tankunit LPG
LC = Tankunit Cryogeen
M = Slangunit LPG
MC = Slangunit Cryogeen
N = Afbreekpen
NC = Afbreekpen Cryogeen
O = Afbreekdraad
P = Stofplug
R = Drukdop
RG = Drukdop LPG
S = Slangunit (STANAG 3756)
SN = Interne slangunit Afbreekpen
SO = Interne slangunit Afbreekdraad
T = Tankunit (STANAG 3756)
U = Filter / Kijkglas
V = Stofplug LPG
WA = Slangkoppelingen

Tweede teken (cijfer): Geeft de diameter van de bus en/of de nominale diameter aan

0 = 50 mm of ¾”
1 = 56 mm of 1”, 1 ¼”
2 = 70 mm of 1 ½”, 2”
3 = 105 mm of 2 ½”
4 = 119 mm of 3”
5 = 164 mm of 4”
V = 5”
6 = 238 mm of 6”
8 = 272 mm of 8”
10 = 10”
12 = 12”

Derde en vierde teken (cijfer): Geeft verbinding aan (schroefdraad, flens etc.)

01 = ¾” BSP (binnendraad)
02 = ¾” NPT (binnendraad)
03 = 1” BSP (binnendraad)
04 = 1” NPT (binnendraad)
05 = 1 ¼” BSP (binnendraad)
06 = 1 ¼” NPT (binnendraad)
07 = 1 ½” BSP (binnendraad)
08 = 1 ½” NPT (binnendraad)
09 = 1 ¾” BSP (binnendraad)
10 = 2” BSP (binnendraad)
11 = 2” NPT (binnendraad)
12 = 2 ½” BSP (binnendraad)
13 = 2 ½” NPT (binnendraad)
14 = 3” BSP (binnendraad)
15 = 3” NPT (binnendraad)
16 = 4” BSP (binnendraad)
17 = 4” NPT (Binnendraad)
18 = Flens ongeboord Ø156
19 = Flens ongeboord Ø165
20 = Flens ongeboord Ø210
21 = Flens ongeboord Ø230
22 = Flens ongeboord Ø254
23 = Flens DN 25 PN 10/16
24 = Flens DN 25 PN 25/40
25 = Flens DN 32 PN 10/16
26 = Flens DN 32 PN 25/40
27 = Flens DN 40 PN 10/16
28 = Flens DN 40 PN 25/40
29 = Flens DN 50 PN 25/40*
30 = Flens DN 50 PN 10/16
31 = Flens DN 50 PN 25/40
32 = Flens DN 65 PN 25/40*
33 = Flens DN 65 PN 10/16
34 = Flens DN 65 PN 25/40
35 = Flens DN 80 PN 25/40*
36 = Flens DN 80 PN 10/16
37 = Flens DN 80 PN 25/40
38 = Flens DN 100 PN 25/40*
39 = Flens DN 100 PN 10/16
40 = Flens DN 100 PN 25/40
41 = Flens DN 125 PN 6
42 = Flens DN 125 PN 10/16
43 = Flens DN 125 PN 25/40
44 = Flens DN 150 PN 6
45 = Flens DN 150 PN 10/16
46 = Flens DN 150 PN 25/40
47 = Flens DN 20 PN 10/16
48 = Flens DN 20 PN 25/40
49 = Flens ¾” ANSI Klasse 150
50 = Flens ¾” ANSI Klasse 300
51 = Flens 1” ANSI Klasse 150
52 = Flens 1” ANSI Klasse 300
53 = Flens 1 ¼” ANSI Klasse 150
54 = Flens 1 ¼” ANSI Klasse 300
55 = Flens 1 ½” ANSI Klasse 150
56 = Flens 1 ½” ANSI Klasse 300
57 = Flens 2" ANSI Klasse 150
58 = Flens 2" ANSI Klasse 300
59 = Flens 2 ½" ANSI Klasse 150
60 = Flens 2 ½" ANSI Klasse 300
61 = Flens 3" ANSI Klasse 150
62 = Flens 3" ANSI Klasse 300
63 = Flens 4" ANSI Klasse 150
64 = Flens 4" ANSI Klasse 300
65 = Flens TW 1 (3" - DN 80)
66 = Flens TW 3 (4" - DN 100)
67 = Flens 3" T.T.M.A.
68 = Flens 4” T.T.M.A.
69 = ¾” BSP (buitendraad)
70 = ¾” NPT (buitendraad)
71 = 1” BSP (buitendraad)
72 = 1” NPT (buitendraad)
73 = 1 ¼” BSP (buitendraad)
74 = 1 ¼” NPT (buitendraad)
75 = 1 ½” BSP (buitendraad)
76 = 1 ½” NPT (buitendraad)
77 = 1 ¾” BSP (buitendraad)
78 = 2” BSP (buitendraad)
79 = 2” NPT (buitendraad)
80 = 2 ½” BSP (buitendraad)
81 = 2 ½” NPT (buitendraad)
82 = 3” BSP (buitendraad)
83 = 3” NPT (buitendraad)
84 = 4” BSP (buitendraad)
85 = 4” NPT (buitendraad)
86 = Lasflens 2” Ø60,5 binnendraad
87 = Flens TW 1 (2” DN50)
88 = Lasflens 2” Ø50-Ø70 (vlak)
89 = Lasflens 2” Ø57 (binnendraad)
90 = Lasflens 2” Ø60 (buitendraad)
91 = Lasflens 3” Ø75-Ø90 (vlak)
92 = Lasflens 3” Ø76 (binnendraad)
93 = Lasflens 3” Ø89 (buitendraad)
94 = Lasflens 4” Ø100-Ø120 (vlak)
95 = Lasflens 4” Ø102 (interne afschuining)
96 = Gelaste flens 4” Ø108 (interne afschuining)
97 = Gelaste flens 4” Ø114 (buitenafschuining)
98 = Flens TW 1 (2” - DN 50)
met afvoeraansluiting
99 = Flens DN 150 PN 25
100 = Flens 6” ANSI-klasse 150
101 = Flens 6” ANSI-klasse 300
102 = Flens DN 200 PN 10
103 = Flens DN 200 PN 16
104 = Flens DN 200 PN 25
105 = Flens 8” ANSI-klasse 150
106 = Flens 8” ANSI-klasse 300
107 = Flens vierkant ISO 45
108 = S60x6 (binnendraad)
109 = S60x6 (buitendraad)
110 = 6" BSP (binnendraad)
111 = 6" NPT (binnendraad)
112 = W2" - 7 (binnendraad)
113 = Lasflens 3" Ø92 binnendraad
114 = Vierkante flens, 4 gaten
115 = 6" BSP (buitendraad)
116 = 6" NPT (buitendraad)
117 = 8" NPT (binnendraad)
118 = 4" Victaulic
119 = Flens DN 50 PN 25/40**
120 = Flens DN 65 PN 25/40**
121 = Flens DN 80 PN 25/40**
122 = Flens DN 100 PN 25/40**
123 = W2" - 7 (Mannelijk)
124 = 5” NPT (Vrouwelijk)
125 = 5” NPT (Vrouwelijk)
126 = Flens DN 100 PN6
127 = Flens DN 80 PN6
128 = Flens DN 65 PN6
129 = Flens DN 50 PN6
130 = Flens 8” ANSI Klasse 600
131 = W90x1/6” (Vrouwelijk)
132 = ½” NPT (Vrouwelijk)
133 = ½” BSP (Vrouwelijk)
134 = Flens ø184,2, 6 gaten
135 = Flens TW 7 (6” - DN 150)
136 = 4” ASSPT (Vrouwelijk)
137 = Triclamp DN 25
138 = M54x 1,5 (Binnendraad)
139 = Triclamp DN 50
140 = Lasflens Ø73 (buitenafschuining)
141 = 3" Victaulic
142 = Flens 5" ANSI Klasse 150
143 = 3" Kogelkraan
144 = 2" Victaulic
145 = 3" BSPT (Buitendraad)
146 = 5" Victaulic
147 = 2" BSPT (Binnendraad)
148 = 2" BSPT (Buitendraad)
149 = 1 ½" Victaulic
150 = 2 ½" Victaulic
151 = Flens 1" DIN 11864-2
152 = Flens 2" DIN 11864-2
153 = Flens Ø135, 8xM6
154 = 4" BSPT (Binnendraad)
155 = 4” BSPT (Buitendraad)
156 = Lasflens 2” ø61,5 (binnendraad)
157 = 3” BSPT (Binnendraad)
158 = Laseind ​​1½” ø48 (buitendraad)
159 = Draad TR 57x4
160 = Flens 2” BS10 Tabel D
161 = Flens 12” ANSI Klasse 150
162 = Flens 10” ANSI Klasse 150
163 = Flens DN 250 PN 16
164 = M130x6 (Binnendraad)
165 = Flens 10” ANSI Klasse 300
166 = ACME 1¼” (Binnendraad)
167 = ACME 1¾” (Binnendraad)
168 = ACME 2¼” (Binnendraad)
169 = ACME 3¼” (binnendraad)
170 = ACME 1¼” (buitendraad)
171 = ACME 1¾” (buitendraad)
172 = ACME 2¼” (buitendraad)
173 = ACME 3¼” (buitendraad)
174 = Lasflens Ø76 (buitenafschuining)
175 = Flens DN 15 PN 10/16
176 = Flens DN 15 PN 25/40
177 = M130x6 (buitendraad)
178 = Flens 6” T.T.M.A.
179 = Flens DN 80 PN 25/40***
180 = ½” NPT (buitendraad)
181 = ½” BSP (buitendraad)
182 = 5” BSP (binnendraad)
183 = 5” BSP (buitendraad)
184 = Laseind ​​8” ø219 (buitendraad)
185 = Laseind ​​6” ø168 (buitendraad)
186 = Flens DN 250 PN 25
187 = Flens 2” T.T.M.A.
188 = Flens 3” BS10 Tabel D
189 = Flens ½” ANSI Klasse 150
190 = Flens 1” ANSI Klasse 150 Vlakke zijde
191 = Flens 12" ANSI Klasse 300
192 = Flens DN250 PN10
193 = Laseind ​​Ø114 Schema 40
194 = Laseind ​​Ø114 Schema 80
195 = 6" Victaulic
196 = 1" Victaulic
197 = DN 125 JIS 5K
198 = DN 100 JIS 5K
199 = DN 80 JIS 5K
200 = DN 50 JIS 5K
201 = DN 40 JIS 5K
202 = Flens 2" DIN 11864-3
203 = 3½" BSP (binnendraad)
204 = Flens Ø110, Ø86/Ø5,5 (6x)
205 = Laseind Ø60 Schema 80
206 = Laseind ​​Ø89 Schema 40
207 = Laseind ​​Ø89 Schema 80
208 = Flens DN 25 PN 6
209 = Flens DN 32 PN 6
210 = Flens DN 40 PN 6
211 = DN 125 JIS 10K
212 = DN 100 JIS 10K
213 = DN 80 JIS 10K
214 = DN 50 JIS 10K
215 = DN 40 JIS 10K
216 = Flens DN 80, gaten Ø14 (6x)
217 = Flens 5” ANSI Klasse 300
* EN 1092-1:2001 Type E: Spigot ** EN 1092-1:2001 Type F *** EN 1092-1:2001 Type C

Uitleg van aanduidingen - 2/2

Vijfde teken (letter): Geeft versie aan

A = Versie nr. 1 (bewerkt uit stang)
B = Versie nr. 2 (gegoten)
C = Versie nr. 3 (gegoten door Kokill)
D = Sep. zuigergeleider
E = Spuitgegoten
F = 6" flensbrander
G = Afvoeraansluiting
H = Bladveervergrendeling
I = Gebogen tankunit kort (15°)
J = Gebogen tankunit (15°)
K = Korte tankunit/wartel
N = Terugslagklep
P = Druk (aangepast)
S = Kijkglas
T = Transparant
U = Stop vóór loskoppeling

Zesde teken (cijfer): Geeft materiaal in het koppelingslichaam aan

1 = Aluminium
2 = Messing
3 = Staal
4 = Roestvrij staal A4 (316)
5 = Roestvrij staal A2 (304)
6 = Titan
7 = Hastelloy
8 = PVDF
9 = PEEK
K = Inconel

Zevende teken (cijfer): Geeft materiaal aan in de binnendelen of andere componenten

1 = Aluminium
2 = Messing
3 = Staal
4 = Roestvrij staal A4 (316)
5 = Roestvrij staal A2 (304)
6 = Titan
7 = Hastelloy
8 = PVDF
9 = PEEK
K = Inconel

Achtste en negende teken (cijfer): Geeft het O-ringmateriaal in de koppeling aan

 

01 = Viton® (FPM/FKM)
02 = Nitril (NBR)
03 = EPDM
04 = Kalrez® (FFKM) 6375
05 = NBR Lage temp
06 = Teflon® (PTFE)
07 = Neopreen® (CR)
08 = Siliconen (Q)
09 = Vulkollan® (PUR)
10 = Butyl (IIR)
11 = Nitril (Gasol NBR 70 K-6)
12 = Perfluorelastomeer (FFPM/FFKM)
13 = PVC/NBR
14 = Fluorsiliconenrubber (MFQ)
15 = FEP ingekapselde siliconen
16 = Hypalon® (CSM)
17 = Chemraz® 505 (FFKM)
18 = Xyflour® 860 (AFKM)
19 = Zetpol® / Therban® (HNBR)
20 = NBR 90 shore
21 = Viton®-GF (speciale Viton-kwaliteit)
22 = Composiet
23 = Viton® GFLT-S
24 = Viton® GLT
25 = Klingerit®
26 = POM
27 = Epichloorhydrine (ECO)
28 = Viton® GFLT-S NMO
31 = Viton® 90 Shore (FPM/FKM)
33 = EPDM 291
34 = Kalrez® 0040

37 = Chemraz® 510 (90 Shore)
40 = FEP PTFE ingekapseld Viton®
50 = Kalrez® (PFPM) 1050LF
51 = Nylon® (PA)
61 = Viton® (FPM), FDA, USP C6 & ADI
62 = Nitril (NBR), FDA, USP C6 & ADI
63 = EPDM, FDA, USP C6 & ADI
64 = Kalrez® (FFKM) 6230, FDA, USP C6 & ADI
66 = PTFE (Virgin), FDA
71 = FPM/FKM Lage temp
77 = Chemraz® SD517, FDA, USP C6 en ADI
83 = EPDMBA

Tiende teken (letter): Gebruikt voor extra

 

A = Vlakke afdichting, Teflon® (PTFE)
B = Vlakke afdichting, Vulkollan® (PUR)
C = 2-weg kogelkraan
D = Vlakke afdichting, Viton® (FPM)
DA = Dubbelwerkend (kogelkraan)
E = Niet-uitstekende zuigerspindel
F = Flensdikte volgens norm
G = Hypalon
H = Nitril (NBR)
I = Emco comp
J = EPDM
K = Geblokkeerde zuigergeleider
L = Geblokkeerde schroefdraad

M = Gewijzigde nokkencurve
N = Geen merk
NA = Geen actuator (kogelkraan)
P = Drukvereffeningsventiel
Q = Gereduceerde boring
(Argus, Hydrant)
R = Slangeenheid met inw. Break Away
S = Enkele Argus-klep (Hydrant)
SR = Veerretour (Kogelkraan)
T = TW-flens met verlengde cirkels
U = Drukontluchtingsventiel 16 bar
U5 = Drukontluchtingsventiel 5 bar
U20 = Drukontluchtingsventiel 20 bar

V = Afsluithuisunit
W = Dubbele kogelloop
X = Speciale oppervlaktebehandeling
Z = Excentrische tankunit
-RA = Racen
-LC = Afsluitkap
-S = FEP O-ring in wartel van slangunit
-ST = Stoom
-XL = Oversized wartel
-45 = 45 mesh
-60 = 60 mesh
-10 = 100 mesh


Niet de juiste Dry Aviation Couplings gevonden?
Vul onderstaand formulier in en wij helpen u verder!

Benieuwd naar onze blog? Bekijk hier al onze items!

Lees meer